Chili

13 mei 2010 - Quito, Ecuador

Hallo!

Na Paraguay heb ik in Argentinie en Chili een aantal fietstochten door de woestijn gemaakt. In het noorden van Argentinie was het rondom Salta, een ronde van ongeveer 500 km. Toch nog lang over gedaan omdat het fietsen vrij zwaar was, sommige stukken waren door het mulle zand, alsof je op het strand fietst. En dat met baggage achterop. En tussen 13:00 en 15:00 was het echt veel te warm om te fietsen. En per dag ook 2 lekke banden dus dat hielp ook niet voor het gemiddelde, die cactusdoorns zijn vervelend scherp. Erg mooie tocht maar ik heb ook wel eens wat moedeloos mijn band staan plakken....
In Chili vanuit de oase San Pedro wat dagtochten gefietst. De Atacama woestijn in de directe omgeving is nog niet zo heel droog, aangezien het riviertje de San Pedro door het dorpje stroomt en het er maar liefst 1 keer per jaar regent. Er is zelfs een zoutmeertje in de buurt. Wat verder van het dorp vandaan is het de droogste woestijn ter wereld: op sommige plekken heeft het nog nooit geregent...
Nou het was erg lekker om weer wat te fietsen. Omdat ik zelf net terug zal zijn van mijn vakantie doe ik niet mee, maar vrienden van me gaan de Alp d´Huez voor het goede doel zes  keer (!) op een dag opfietsen. Dus graag uw aandacht voor het volgende: